Selamat datang ke desaku.
Something you might want to know about us.
Don't be hesitated to contact us if you have something to say.

Salam Pengenalan

Assalamualaikum...

Salam pengenalan dan selamat bertemu. Baru di kesempatan ini saya dapat bersama-sama mengambil bahagian untuk dikongsi bersama. Saya ni orang kampung, jadi kisah dan cerita saya lebih tertumpu di kawasan kampung terutama di kawasan Kuala Krau, Pahang. Banyak yang boleh diceritakan terutama soal-soal pembangunan, peluang ekonomi, masalah-masalah, isu-isu semasa serta perancangan dan potensi kampung. Semua kampung ingin maju dan berjaya, penduduknya dapat meningkatkan pendapatan ekonomi, keadaannya aman dan sejahtera, persekitarannya bersih, ceria dan indah serta udaranya bersih dan nyaman. Inilah yang dinamakan sebagai Desa Impian ataupun Desa Wawasan.

Meningkatkan Sokongan

| | Sunday, November 17, 2013
|

Walaupun berbagai-bagai bantuan yang disalurkan kepada rakyat, Wakil Rakyat tidak boleh menganggap sokongan kepada BN akan terus meningkat dan berasa selesa dengan keadaan tersebut. Segala jenis bantuan yang diberikan kepada rakyat tidak boleh menjamin sokongan sepenuhnya kepada BN kerana pemberian tersebut adalah secara individu, lagipun tidak semua berjaya menerimanya.

Perkara yang paling utama ialah menyelesaikan permasalahan secara umum di mana kemudahan-kemudahan awam masih belum sempurna dan memerlukan peruntukan yang agak besar bagi menaiktarafkannya. Jalan-jalan kampung serta jalan-jalan ladang yang rosak sering menjadikan penduduk tidak puas hati dengan pihak kerajaan. Begitu juga dengan masalah bekalan air dan elektrik yang tidak sepenuhnya memberi keselesaan kepada rakyat.

Program turun padang serta beramah mesra dengan rakyat antara yang dapat menambat hati rakyat yang mana mereka sentiasa merasakan pemimpin dekat di hati mereka. Dengan kekerapan mengatur majlis untuk bersama orang ramai, di samping menyelesaikan masalah terutama isu pembangunan, sokongan kepada pihak kerajaan akan dapat terus dikekalkan.



0 comments:

Post a Comment