Selamat datang ke desaku.
Something you might want to know about us.
Don't be hesitated to contact us if you have something to say.

Salam Pengenalan

Assalamualaikum...

Salam pengenalan dan selamat bertemu. Baru di kesempatan ini saya dapat bersama-sama mengambil bahagian untuk dikongsi bersama. Saya ni orang kampung, jadi kisah dan cerita saya lebih tertumpu di kawasan kampung terutama di kawasan Kuala Krau, Pahang. Banyak yang boleh diceritakan terutama soal-soal pembangunan, peluang ekonomi, masalah-masalah, isu-isu semasa serta perancangan dan potensi kampung. Semua kampung ingin maju dan berjaya, penduduknya dapat meningkatkan pendapatan ekonomi, keadaannya aman dan sejahtera, persekitarannya bersih, ceria dan indah serta udaranya bersih dan nyaman. Inilah yang dinamakan sebagai Desa Impian ataupun Desa Wawasan.

| | Thursday, December 15, 2011
|

Masalah bekalan air yang kerapkali terganggu di beberapa buah kampung di kawasan sekitar Kuala Krau baru-baru ini telah memberikan kesulitan kepada penduduk kampung terutama di musim cuti sekolah ini terutama bagi yang mengadakan majlis kenduri-kendara. Ini disebabkan oleh keadaan paip besar yang kerapkali pecah disebabkan telah terlalu uzur serta tidak tahan lagi untuk menampung tekanan air yang kuat.

Apabila keadaan ini berlaku, pihak JBA hanya membaiki di tempat yang pecah sahaja dan selang beberapa hari kemudian, tempat lain pula yang pecah. Keadaan menjadi bertambah teruk lagi apabila kerja-kerja membaiki lewat dilaksanakan hingga penduduk kampung terputus bekalan air sehingga beberapa hari.

Keadaan yang berterusan serta tidak menentu ini perlu dipulihkan hanya dengan menukar batang paip yang lama kepada yang baru. Dengan pertambahan rumah-rumah baru yang didirikan, tentu sahaja paip baru diperlukan bagi menampung tekanan air yang lebih kuat.

0 comments:

Post a Comment