Selamat datang ke desaku.
Something you might want to know about us.
Don't be hesitated to contact us if you have something to say.

Salam Pengenalan

Assalamualaikum...

Salam pengenalan dan selamat bertemu. Baru di kesempatan ini saya dapat bersama-sama mengambil bahagian untuk dikongsi bersama. Saya ni orang kampung, jadi kisah dan cerita saya lebih tertumpu di kawasan kampung terutama di kawasan Kuala Krau, Pahang. Banyak yang boleh diceritakan terutama soal-soal pembangunan, peluang ekonomi, masalah-masalah, isu-isu semasa serta perancangan dan potensi kampung. Semua kampung ingin maju dan berjaya, penduduknya dapat meningkatkan pendapatan ekonomi, keadaannya aman dan sejahtera, persekitarannya bersih, ceria dan indah serta udaranya bersih dan nyaman. Inilah yang dinamakan sebagai Desa Impian ataupun Desa Wawasan.

Kemeriahan Syawal

| | Friday, September 30, 2011
|

Bulan Syawal baru sahaja berlalu tetapi pada tahun ini kemeriahannya begitu terasa sekali. Hampir setiap hari bermula dari awal hinggalah ke hari terakhir bulan Syawal ada sahaja Majlis Jamuan Hari Raya diadakan baik oleh Ahli Yang Berhormat sendiri mahupun agensi, jabatan dan juga oleh ngo-ngo. Bukan sahaja di bandar dan di pekan, malah di kampung-kampung juga begitu meriah sekali mengadakan majlis ini yang dianjurkan oleh jawatankuasa di peringkat kampung.

Kemeriahan turut terasa apabila semua cawangan UMNO di dalam Bahagian Kuala Krau diberikan sumbangan bagi mengadakan majlis di cawangan masing-masing. Sambutan yang diberikan oleh ahli-ahli serta penduduk kampung begitu meriah sekali dengan kehadiran yang di luar jangkaan disetiap majlis yang diadakan.

Ini membuktikan bahawa pada tahun ini rezeki kita telah bertambah dan masyarakat kampung dengan pendapatan yang agak baik telah dapat menyambut Hari Raya dengan penuh keselesaan dan kegembiraan. Sempena hari baik bulan baik ini juga, masyarakat kampung telah semakin sedar betapa perpaduan, semangat bekerjasama serta hubungan sirratulrahim sesama kita perlu dipelihara dan dipertingkatkan.

0 comments:

Post a Comment