Selamat datang ke desaku.
Something you might want to know about us.
Don't be hesitated to contact us if you have something to say.

Salam Pengenalan

Assalamualaikum...

Salam pengenalan dan selamat bertemu. Baru di kesempatan ini saya dapat bersama-sama mengambil bahagian untuk dikongsi bersama. Saya ni orang kampung, jadi kisah dan cerita saya lebih tertumpu di kawasan kampung terutama di kawasan Kuala Krau, Pahang. Banyak yang boleh diceritakan terutama soal-soal pembangunan, peluang ekonomi, masalah-masalah, isu-isu semasa serta perancangan dan potensi kampung. Semua kampung ingin maju dan berjaya, penduduknya dapat meningkatkan pendapatan ekonomi, keadaannya aman dan sejahtera, persekitarannya bersih, ceria dan indah serta udaranya bersih dan nyaman. Inilah yang dinamakan sebagai Desa Impian ataupun Desa Wawasan.

Majlis Makan Malam Bersama Pemimpin

| | Friday, November 29, 2013
|

Majlis Makan Malam Bersama Pemimpin yang dianjurkan oleh JKKK di dalam Dun Jenderak baru-baru ini telah mendapat sambutan yang sangat baik di kalangan Ahli-Ahli JKKK dan pemimpin-pemimpin masyarakat. YB. Ahli Parlimen Kuala Krau serta YB. Adun Jenderak tidak melepaskan peluang untuk bersama-sama di majlis yang julung-julung kali diadakan.

Setiap JKKK diminta membawa kesemua AJKnya di samping kehadiran pemimpin-pemimpin kaum Cina, India dan juga Orang Asli yang memenuhi setiap ruang di Dewan Bola Keranjang Kuala Krau pada malam tersebut. Kehadiran yang begitu ramai pada malam tersebut membuktikan kerjasama di kalangan pemimpin-pemimpin masyarakat begitu kuat di samping sokongan yang tidak berbelah bagi kepada kedua-dua Ahli Yang Berhormat.

Selain mendengar ucapan daripada kedua-dua Ahli Yang Berhormat, majlis juga diserikan oleh penyanyi-penyanyi yang dijemput dari setiap kampung selain hadiah-hadiah cabutan bertuah yang begitu banyak disediakan termasuk barangan-barangan elektrik.

Program pada malam itu telah meninggalkan kenangan manis kepada semua yang hadir betapa pemimpin-pemimpin, walaupun sekecil mana, tetapi sekali sekala perlu diberi penghargaan kerana merekalah pemimpin peringkat akar umbi yang selama ini memberikan khidmat secara ikhlas dan sentiasa menjadi pendokong kuat pihak kerajaan.




0 comments:

Post a Comment